11 August 2010

Transpordist, Rosenborgi lossist ja muust toredast

Olen suutnud siin saavutada seda, mis on siiani kohutavalt raske mulle olnud - varajase ärkamise. Aga muud ei jää üle - et jõuda kella üheksaks Kopenhaagenisse keelekursustele, pean tõusma üles kell 6. Minek võtab aega u 2 tundi: buss-rong-buss-rong-metroo. Samamoodi hiljem tagasi. Rongi ei lähe otse, sest osa rööbastest on remondis. Õnneks mul on kuukaart, mis peaks kehtima vist enam-vähem kogu Sjaellandil. Ja õnneks ajad ka klapivad, enam-vähem. Ma pole veel jõudnud uurida, mis kell mul viimane võimalus Helsingesse tagasi pääsemiseks oleks. Mulle muide väga meeldivad need rongid, oh, oleks ka Eestis sellised! Aa, eile õnnestus mul Helsinges ka ära eksida - pisike linn küll, aga ikkagi, ja selleks ajaks olid mul juba jalad villis.

Mõnede keelerühma tüdrukutega käisime eile botaanikaaias piknikku pidamas, täitsa tore oli. Aga pärast seda läksin kolasin natuke omal käel. Sattusin kuninga aedadesse (Kongens Have), seal väga palju ei jaksanud enam ringi kõndida, aga läksin sinnasamasse Rosenborgi lossi vaatama. Ja nii suur kiusatus oli minna sisse, väsimusest hoolimata, et peale puhkamist ja võileiva järamist läksingi siis piletit ostma (75 dkk täispilet). Küsisin, kas äkki saaks soodustust ka, kuigi mul on ainult eesti üliõpilaspilet. Naine kassas tegi aga selle peale huvitavat nägu ja hakkas minuga eesti keeles rääkima. Ja tegi mulle tasuta pileti :D (Tänu Jumalale!) Olin arvanud, et küllap ma mõne eestlasega ikka kokku satun siis, aga et see nii kiiresti juhtus, oli muidugi vahva. Oli vägagi vaatamist väärt loss, küllalt väike, aga väga ilus, täis erinevaid kunstiteoseid, aga kahjuks suurde saali (troonisaali vist) ma ei jõudnudki, nad hakkasid juba kella viiest sulgema. Aga see eest käisin varakambris ja nägin nii palju kulda ja kalliskive ja kroonijuveele... ilus!


Raekoja plats

Botaanikaaed

P8110288

Anika Saksamaalt ja Karolina Poolast

P8110289

Elena Itaaliast

P8110320 

Kongens Have e. Kuninga aiad

P8110328

Rosenborgi loss

Aa, eilsest päevast sain ma sellise toreda üllatuse ka, et üks tüdruk mu keelerühmast (Karolina) õpib ka maastikuarhitektuuri ja et meil on päris mitu ühist ainet.

Mul on plaanis peagi üles otsida Kopenhaagenist mingi suurem kaubamaja, kus võiks olla ka muud pudrumaterjali peale kaerahelveste! Siiani olen sattunud küllaltki väikestesse supermarketitesse. Plaastreid ja sokke ja oleks ka vaja....

Mu taani tel. nr. on +45 40520055, aga ärge helistage mulle, see on kallis!

Liis, infoks spetsiaalselt sulle, et päevapilet tivolisse maksab 400 dkk, st u 840 eeku. ;)

No comments:

Post a Comment