04 March 2011

Seiklemisest

Nagu pealkiri ütleb, siis käisin seiklemas, Taanimaad mööda. Kasutasin ära oma talvevaheaega ja käisin Odenses ja Aarhusis, loodusesse minna oleks liiga külm olnud, aga tahtsin veidikeseks Kopenhaagenist välja saada. Läksin esmaspäeval häälega, alustasin koos Heleriniga, kes mul eelmisel nädalavahetusel külas oli, aga pidime juba varsti lahku minema, tema suundus Ryslingesse ja mina Odensesse. Auto peale saime vähem kui 10 minutiga. Tore linn oli, esmaspäevad pole küll kuigi head linnaekskursioonideks, muuseumid ja sellised kohad on suletud, aga sellest hoolimata jalutasin linna peal, käisin paaris kirikus, raekojas ja tegin window shoppingut. :) Öömaja leidsin CouchSurfingu kaudu, olin ühe poola perekonna juures, kes mind väga lahkesti vastu võtsid. Järgmisel hommikul käisin veel H.C. Anderseni majas ja seejärel hakkasin Aarhusi poole hääletama.

P3010041

P3010052

Anderseni maja (tõenäoline sünnikodu), kus tema ajal võis elada u 5 perekonda.

Läks ka täitsa kähku, kuigi bensiinijaam, kus ma seisin, polnud täiesti kiirtee ääres ja keset päeva seal eriti palju autosid polnud. Aarhusi jõudsin sellisel ajal, et põnevad kohad hakkasid juba sulguma, jalutasin ka linna peal niisama ringi (tuleb tunnistada, et Odense poed olid põnevamad). Siis helistasin oma järgmistele võõrustajatele, olin ühe noore abielupaari juures, kes minu üllatuseks osutusid evangeelseteks kristlasteks. Naisega mul õnnestus kahjuks ainult veidikeseks kohtuda, aga mees, Thomas, kokkas õhtusöögiks hiina toitu ja siis jätkus meil juttu päris kauaks. Nad on mõlemad veel tudengid, õpivad üks antropoloogiat ja teine õendust. Neil oli väga armas pisike korter ja tuleb tunnistada, et ma pole ammu nii pehmes voodis maganud. Ja neil oli asi, millest mina olen unistanud, võrkkkiik, mida sai elutuppa üles panna! :) Selgus, et nad on ka kfs-iga seotud olnud, nad said omavahel kfs-i kevadlaagris tuttavaks. Aarhusis käisin järgmisel päeval paaris põnevas kohas. Üks oli Gamle By, Vana Linn, nagu vabaõhumuuseum, aga linnamajad ja tänavad, paljudes majades sai sees käia ja mitmes kohas oli huvitavaid näituseid. Aa, ja kõige uuem osa sellest oli 80-ndatest, ma tundsin ennast seal natuke vanana. :D

P3030085

P3030097

P3030101 P3030141

Siis käisin veel natuke linnas ringi ja läksin hoolimata valutavatest jalgadest Aros-e kunstimuuseumisse. Päris pirakas ja äge tänapäeva kunsti muuseum, jättis üldiselt väga hea mulje, kui välja arvata üks näitus. See üks oli skulptuurinäitus, mis mul kohati lihtsalt südame pahaks ajas. Valgest helendavast marmorist puruksrebitud kehad, madonna lapsega süstal käes, väga naturalistlik ülespoodud mees, veriste süstalde hunnik, ma kõige rõvedamaid asju ei hakka mainimagi. Okei, kõike sellist võib nimetada ühiskonnakriitikaks, aga kas siiski kuskilt piir ei lähe? Mõni kunstnik laseb kõik jäleda endast läbi oma kunsti sisse ilms mingite filtriteta. Mina ei usu, et sellest kellelegi mingit kasu võiks olla. Ja mul oli kahju vaadata väikeseid lapsi, kes sellel näitusel kõike seda nägid. Aga seal muuseumis oli toredaid asju ka, fotonäitus sügiseste jahistseenidega ning taani arvatavasti kuulsaima kunstniku Asger Jorni näitus.

P3030146

Õhtul suht hilja sain oma viimase võõrustajaga kokku, samuti antropoloogiatudeng, kes koos teiste tudengitega elab Aarhusi kesklinnas kommuunitaolises korteris. Jällegi oli mõnus jutuajamine ja olemine. Mina sain elutoa diivanil koha ja magada oli nii hea, kui allkorrusel pidu ära lõppes. :) Järgmisel hommikul käisin kõigepealt kohvikus hommikusööki söömas ja siis vaatasin toomkiriku ka seestpoolt ära. Siis hakkasin otsima hääletamiskohta, pidin käima turismiinfost küsimas, aga sellest hoolimata ei leidnud ma seda päris sobival ajal üles ja siis kui leidsin, olid peaaegu kõik autod juba praami peale läinud. Siis läksin igaks juhuks hoopis bussiga, sest pidin õhtul kindlasti ülistusproovi ajaks tagasi jõudma. Aga tore seiklus oli kokkuvõttes!

No comments:

Post a Comment