26 November 2010

Kieli reisist (ja natuke muust)

Kuna ma lubasin vist eelmises postituses, et kirjutan veits KFS-i laagrist ka, siis pean ikka seda ka tegema. Pealegi oli mul nii tore aeg, et väärib kirjutamist küll, mu kribamislaiskusest hoolimata. :P See toimus siis 5.-7. novembrini Hillerødis, viimasel ilusal sügisnädalavahetusel Taanis. Meid oli ligi 40 inimest, peaaegu kõik neist taanlased (+ 4 välistudengit, sealhulgas mina), seal nägin ka esimest korda ainukest taanlast, keda ma enne siia tulekut teadsin. :D Laager ise nii väga ei erinenudki EEÜÜ laagritest, oli 1 peakõneleja, teemaks VT Jumal, Aabrahami, Iisaki ja Jaakobi Jumal. Kusjuures mina sain seda väga hästi seostada sellega, mis ma just olin kodugrupi jaoks lugenud/läbitöötanud. Laulsime palju, süüa sai hästi, vabadel hetkedel mängisime lauamänge (sh ntx Ligretto, milles ma ei kaotanudki kogu aeg :D, eduelamus!). Õpetasin ühele seltskonnale Sabotööri ka selgeks. ;);) Teisel õhtul oli stiilipidu, mille teemaks oli Rasmuse 90.aastane sünnipäev. Kujutasime siis kõik ette, mis tunne oleks olla vana, sõime vanamoodsaid toite, mängisime bingot ja tegime palju nalja. Mul oli oma kaisukutsu laagris kaasas, selle ma siis võtsin oma sülekoerana igale poole kaasa...

75690_470178508536_609288536_5302638_1857117_n

Ühesõnaga, nalja sai, tõsisemat juttu sai, palju tutvusi sain ja tõeliselt tore aeg oli. Laagrist tulles oli nii ilus ja soe ilm, et jalutasin pika maa rongi peale jalgsi ja sain mõtiskleda (ei tahtnud bussipiletit osta ka).

Laagriga algas siis mu vaheaeg pihta. Vaheaja teisel poolel, neljapäevast pühapäevani olin ma Kielis. Läksin sinna kasutades sellist asja nagu mitfahrgelegenheit.de (umbes nagu Eestis kyydiga.ee). Sain siis autoga Kopenhaagenist Eckenfördesse, sealt Kieli läksin rongiga. See oli päris huvitav, mind visati rongijaamas maha ja täiesti võõras kohas võõra rongisüsteemiga pidin ise hakkama saama. Läksin siis sisse infost küsima, kuidas Kieli saaks, aga seal oli järjekord ja vaatasin, et mõned inimesed juba jooksid kuhugi. No jooksin siis järele neile peaaegu juba rongini ja küsisin mingitelt tüdrukutelt, kas see rong ikka läheb Kieli. Ja küsisin, kas piletit saab rongist osta. Mulle vastati, et tegelikult ei saa, aga tulgu ma ikka peale. Nojah, hüppasin peale, ja mind võeti mingisse grupipileti seltskonda (ühe peatusevahe jaoks pidin siiski ostma, nagu selgus, sai seda siiski rongis ka teha), aga hirmus äge, jõudsin päris kähku Kieli. Kielis pidin üles leidma Nikolai kiriku. See polnudki nii raske, küsisin mingitelt inimestelt inglise keeles, kes muust aru ei saanud,aga kiriku nimest siiski said ja seletasid mulle saksa keeles. Ja niipalju ma ikka saksa keelt veel mäletan, et nii lihtsast juhisest aru saada. Kirikus peale väikest armast teenistust võttis Maarja mind oma hoole alla, käisime mingi seltskonnaga kohvi joomas. Jaa, saksa keelt sain nädalavahetuse jooksul ikka kõvasti harjutada, kuigi see on ikka veel päris häbiväärne, kui vähe ma seda pärast kümneaastast õppimist oskan. Esimesel õhtul olime mõlemad Maarjaga 5-ni üleval... Ja ka järgmised ööd polnud just väga palju paremad. Terve nädalavahetuse jooksul sadas ikka kõvasti, laupäev oli ainuke kuiv päev. Siiski nägin päris palju Kieli, raekoda ja selle ees olevat Tauno Kangro skulptuuri, akvaariumit hüljestega, kanalit, ülikooli, raamatukogu...

PB130031  PB130042

PB130047 PB130052

PB130076 PB130086

PB140087 PB140092

Tegime raekoja avatud uksega liftis ringi peale, otsisime ülikooli raamatukogust piiblit taga, väsitasin Maarjat šoppamisega (ma ei tahtnud ntx kuidagi raamatupoest ära minna), jalutasime mingi seltskonnaga öise kanali ääres kaugele... Maarjal on ägedad ühikakaaslased, nendega üritasin muuhulgas ka lauajalgpalli (ehk kickerit) mängida, milles ma olin ja jäin täiesti kohutavaks. Vaatasime Maarjaga "Uhkust ja eelarvamust" ja pidasime pikki-pikki arutelusid erinevate teoloogiliste küsimuste üle (arvatavasti ainult Jumal teab, kas neist mingit tolku ka oli). Laupäeval käisime kloostris, õigemini endises kloostris asuvas ühikas, millel oli päris pidulik sünnipäevapidu. Tänujumalateenistus oli kirikus ja pärast oli kõned ja pidulik söömine Tasuta sai süüa, see tõmbas ka mitmeid tudenged ligi. :) Pühapäeva hommikul aga jätsin ma Maarjaga hüvasti ja läksin rongiga Lübeckisse. Päris palju sadas, Lübeckis jäin eriliselt vihma kätte. Lübeck tundus küll väga armas linn olevat, täis vana arhitektuuri.

PB150103 PB150106

PB150125 PB150130

 

 

Mul oli aega ainult 1,5 tundi, selle ajaga jõudsin ainult vanalinnas tiiru teha ja paari kirikusse sisse astuda. Siis tuli pikk tagasisõit rongis, praamiga otse Saksamaalt Sjaellandile, märjad-märjad tossud jalas. Aga väga tore reis oli kokkuvõttes. :)

Veidi peaks kribama ilmselt ka oma uue aine kohta, mis praeguseks on juba 2 nädalat käimas olnud. Nimi on Health Design, õpime palju aedade ja tervise kohta, näiteks teraapiaaiad ja tervist tugevdavad aiad, neid mõisteid kõiki eesti keelde tõlkida on veidi kummaline.  Superpõnev on, ei mäletagi, et mul oleks varem midagi nii huvitavat olnud ülikoolis. Palju praktilisi harjutusi oleme ka teinud, käinud väljas parkides jne. See nädal on üldse ekskursiooninädal. Tegelikult peaks varsti uue postituse selle kohta eraldi tegema, sest see on ka ülipõnev olnud.

Siin on lumi maas ja sajab aina juurde!!! JEEEEEEE!!!

No comments:

Post a Comment