16 October 2010

Kultuuriööst ja muust toredast

Hei, armsad, ma pole jälle nüüd paar nädalat kirjutanud, aga ikka veel olen elus ja terve ja õnnelik! :D

Aga et natuke ikka rääkida, mis toimub, siis palju toimub! Eelmine nädal oli kibekiire, tegelesin oma projekti lõpetamisega. Oma sünnipäeval olin koolis nii enam-vähem 13 tundi järjest, paari skaibipausiga, eesmärk oli projekt enne nädalavahetust valmis jõuda ja jõudsingi, Jumala abiga, väga täpselt. ;)

Ja no nädalavahetus oli imeline. :D Ilm oli vapustav, päike säras enamuse ajast ja tuult oli ka vähe. Reedel linnas jalutades nägin ühe kiriku ees küünlaid ja sattusin just täpselt ühele palvusele - keldi lauludega, muidu sarnane taize palvusega. Väga-väga-väga ilus! Laupäeval käisin laevaga sõitmas kanalitel, või no see oli rohkem suure paadi moodi, päris palju inimesi mahtus sisse. Kopenhaagen näeb vee pealt ikka teistsugune välja, palju rohkem merelinna moodi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA           PA100035

PA100045 PA100061

Päeva jooksul jõudsin muuhulgas veel Rundetaarni - ajalooline observatoorium, kust on väga ilus vaade linnale, üks vanimaid ehitisi Kopenhaagenis - ja planetaariumi. Planetaarium oli ikka ülilahe: hiiglaslikult ekraanilt kosmosefilmi vaadata, nii et pilk ühekorraga tervet ekraani ei haara, on ikka võimas tunne küll. Pühapäeval oli ikka kirikuskäimine ja pärast seda sain jälle palju jalutada. Tuleb tunnistada, et esmaspäeva hommikul ma kooli ei jõudnud...

Teisipäeval käisin Odenses õppeekskursioonil. Nii kaugel Kopenhaagenist ma polegi veel Taanimaal käinud. Käisime oma kolmandat projektala vaatamas ja veel mõnda teist põnevat ala. Projektiks on parkimine Odense ülikooli juures, seal oldi aga juba alustatud ehitusega, nii et valitses paras segadus. Aga nojah, polnud just turismiekskursioon. Kummikud jäid kahjuks maha, sellest oli kahju, sest kõrges rohus said jalad läbimärjaks.

PA130023

PA130107

PA130169

PA130171

PA130194 PA130227

Eile käisin aga kultuuriööl. See on õhtu, kus vist peaaegu kogu Kopenhaageni rahvas on liikvel. Selle hind on 85 dkk-d ja selle eest saab igale poole, kuhu vaid tahad. Praktiliselt kõik muuseumid, paljud haridus- ja kultuuriasutused on lahti, igal pool toimub midagi. Mina alustasin kella kuuest oma teaduskonna külastamisega, seal oli täitsa tore, sain maitsta õuna-petersellijooki, täitsa hea oli muide. Seal toimusid aga paljud asjad taani keeles, seega läksin sealt päris kähku edasi kesklinna poole. Läksin Slotsholmenile - kanalitega ümbritsetud saar kesklinnas. Käisin seal kuninglikes tallides ja nägin kuninglikke hobuseid. Siis käisin teatrimuuseumis. Ilus väike muuseum ja ilus muusika mängis, aga kui nad hakkasid muusika taustale rõvedaid pilte näitama, sai mul villand ja läksin minema. Läksin parlamenti vaatama. Seal oli meeletu rahvahulk, pidi tükk aega ootama enne, kui turvakontrollist läbi sai. Ega sinna muidu ju sisse ei saa, aga väga võimas hoone oli. Lisaks sellele sai seal kõhu päris täis, kõik erinevad parteid kasutasid võimalust ja tutvustasid ennast erinevates ruumides. Ja pastakatega olen ma ka nüüd päris tükiks ajaks varustatud. :D

PA160264

PA160274

Siis käisin veel lossi all keldrites vanu varemeid vaatamas ja kuninglikke vastuvõturuume kaemas. Seal ei tohtinud pildistada, aga enne kui teada sain, jõudsin mõned pildid ikka teha.

PA160280

Käisin ka lossikirikus, kuhu ka just iga päev rahvas ei pääse. Meeletu rahvahulk oli igal pool.

PA160289

Edasi, Slotsholmenilt ära minnes tegin peatuse Hojbro platsil, ootasin veerand tundi, et saada tasuta üks mõnus caffe latte ja sõitsin Amalienborgi poole. Amalienborg on suur lossikompleks, kus ka kuninglik perekond elab. Mina käisin seal Amalienborgi muuseumis, mis oli ka ilus. Jäin päris kauaks sinna muusikat kuulama. Kaks neiut mängisid seal: üks viiulit, teine tšellot, ja mina lihtsalt istusin ja nautisin seal kaua.

PA160296

PA160301

Siis läksin marmorkirikusse, sinnasamasse lähedale. See on üks ilusamaid kirikuid, kuhu ma kunagi sattunud olen, kahtlemata. Ja selle kuppel vist on isegi kõige suurem Euroopas, kui ma ei eksi.

PA160302 PA160312

Õhtu lõpetasin Heiligaandkirkenis - Pühavaimu kirik. Sama kirik, kuhu ma ka eelmisel reedel sattusin. Kirik oli rahvast täis ja palvus toimus ainult küünlavalguses. Igaüks sai küünla ja see oli lihtsalt imeilus. Oli nii gregoriaani koraale kui muid ilusaid laule, nii soolot kui ühislaulmist. Ma juba veidi saan aru taanikeelsest laulusõnadest. Väga eriline tunne oli seal kirikus istuda ja Jumalat kiita. Koju jõudsin poole kaheks, väsinuna, aga rõõmsana.

PA170314

No comments:

Post a Comment